A 2006-os kampánynak az MSZP kormányzati pozícióból vágott neki. A kormányzati teljesítményt illetően Gyurcsány így vallott erről az időszakról:
"Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok közös kormányzása valaha is megteszi. És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit."
A kampányban azonban ennek az "őszinteségnek" még vajmi kevés nyoma látszik, ellenkezőleg, az MSZP-s kampányfilmekből a tömény sikerpropaganda áradt.
Az MSZP emellett komoly negatív kampányt vitt, ami jól körülhatárolható, tematikus filmekben öltött testet. Az alábbiban például azt feszegették, Orbán mennyi időt töltött a ciklusban a parlamentben, és mennyit máshol.
A másik erős témát pedig Mikola István, az első Fidesz-kormány egészségügyi minisztere szolgáltatta. Mikola (aki egyébként 1989 és 90 között az akkor már a haláltusáját vívó Hazafias Népfront alelnöke volt) a Fidesz kongresszuson a külhoni magyarok állampolgárságának és szavazati jogának az ügyét feszegette. Ezzel pedig olyan magas labdát adott az MSZP kezébe, amit nem lehetett nem lecsapni. (Mikolának ez a húzása egyébként többek szerint komolyan hozzájárult a Fidesz 2006-os vereségéhez.)
A Fidesz is negatív kampánnyal kezdte a 2006-os kampányidőszakot, ők azonban a személyekre kihegyezett támadások helyett általános depressziót próbáltak az emberekre zúdítani. A "Rosszabbul élünk, mint négy éve" szlogennel fémjelezett kampány eredménye (eredménytelensége) azóta is intő jel az ilyen jellegű negatív kampányokkal kapcsolatban.
Emlékeim szerint egyébként ez a "Na, ezt jól megcsinálták" olyan kampányelem volt, ami komolyan megmozgatta az akkori mémgyárosok fantáziáját. Voltak azért emberközelibb, pozitív üzenetű filmek is. Ezzel például Gyurcsány limuzinos kampányfilmjére válaszoltak:
Az MSZP másik kampányfilmjére is született válasz, érzékeltetve, hogy az ellenzéknek akkor sem volt egyszerű dolga a parlamentben, ha törvényjavaslatokról, meg azok elfogadtatásáról volt szó.
Annak ellenére, hogy a Fidesz érzésem szerint egy bizonytalankodó, erőtlen kampányt vitt végig 2006-ban, azért a kötelező körnek számító gyerekes-családos imázsépítés nem maradt el:
Az alábbi spot pedig akár ma is lemehetne, ha még sugároznának a kereskedelmi tévék politikai hirdetéseket, de idén a kampánynak ez az oldala az új törvényi szabályozás következtében hiányzik a palettáról.
2006 volt az utolsó év, amikor volt miniszterelnök-jelölti tévévita. Sőt ebben az évben kettő is volt, az emlékezetesebb azonban a Gyurcsány-Orbán párharc maradt, ahol általános vélekedés szerint a lendületes, karizmatikus Gyurcsány jócskán lenyomta a szokatlanul visszafogott Orbánt.
És akkor nézzük, mi a helyzet a kis pártok háza táján. Az SZDSZ már 2006-ban vírusvideóval kísérletezett, de a komoly politikai üzenetek sulykolása helyett a marketing egy sokkal egyszerűbb módját választották, nevezetesen, hogy csöcsökkel mindent el lehet adni.
Az MDF 2006-ban már a Fidesz hátáról leszállva, önállóan indult, az ő kampányukból egy színtelen, szagtalan, semmilyen videó maradt fenn az utókornak.
2006-ban már színre lépett a Jobbik is, igaz itt még a MIÉP-el összebútorozva hajtottak a szavazatokra, magukat a mérleg nyelveként pozicionálva, ami az eredmények ismeretében nem biztos, hogy alaptalan ötlet volt. A Jobbik elnöke itt egyébként még nem Vona Gábor, hanem Kovács Dávid volt, aki azóta kilépett a pártból.
És a végére jöjjön az elmaradhatatlan Munkáspárt, akik egy monstre, 5 perces videóval készültek, amiből kiderül, hogy "Thürmer Gyula lehetett volna milliomos is, de ő nem állt a gazdagok oldalára. Ő a munkásokat, a dolgozókat választotta." Ha kíváncsi az elhagyatott csepeli üzemcsarnokban tétlenül bolyongó Thürmerre, akkor ne hagyja ki a mai poszt záróvideóját. :)
A 2006-os választást - ha minimális többséggel is, de - az MSZP nyerte, így másodszorra is ők alakíthattak kormányt. A siker íze azonban nem tartott sokáig. 2006 őszén a nyilvánosságra került őszödi beszéd következtében komoly zavargások törtek ki Budapesten, ezzel pedig elindult az az erodálódási folyamat, ami végül megnyitotta az utat a Fidesz 2/3-os győzelme előtt.